lördag 18 oktober 2008

Jag var först!

Ibland blir jag glad. Ibland arg. Eller som idag, konfunderad. Över en kopp nybryggt frukostkaffe läser jag lördagens lokala tidning. På sidan 2 finns ett stort uppslag om ett ämne jag igår kväll skrev en blogginlägg om. Hur ska jag nu göra, tänker jag. Publicera min text, och framstå som värsta plankerskan, eller strunta i att publicera inlägget?

Efter en kvick överläggning med sambon (som idag utsåg sig själv till chefredaktör för bloggen) väljer vi (jag och chefredaktören) att låta texten bli läst på bloggen. Sträcker på mig, texten hamnar under det datum då jag skrev den om jag inte ändrar i inställningarna. Kanske var det mitt gamla journalist-jag som i veckan insåg att stamkundsrabatter är ett ämne som kommer att bli hett? Isåfall - jag var först, läs gärna texten, den ligger ute under den 16 oktober!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blogspion A säger: Din blogg har just nu ett högt underhållningsvärde. Er lokala blaska kanske har buggat din blogg? Jag hejar på dig och vet att du ndrar över mej. Den du, lärarinnan!

Kram från Bloggspion A

Unknown sa...

Jag vet ju också om att du var först! Du är bäst de andra(läst HN) tillhör B-laget...

Kram kram Pia