söndag 8 mars 2009

Tojjans kommentar hos pedofilen Alex

Ja du. Vi har yttrandefrihet i det här landet, än så länge. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är åsikter som dina som kommer att sätta P för den friheten. Du har rätt att tycka vad du vill, men utifrån mitt perspektiv är du redan på fel sida av en gräns för vad som kan skrivas.

Du verkar verbal mycket påläst. I ämnet. Hur det är annars kan jag endast småle åt. Blir inte förvånad om det så småningom visar sig att du utgör en "by-the-book"-profil för pedofiler den dag du blir påkommen att förgripa dig sexuellt på ett barn. För påkommen blir du, i sinom tid. Det är ju där er bransch har sin akilleshäl! Det ni tror göra i det tysta, kan aldrig få göras öppet. Oavsett vad du drömmer om utifrån juridiska ramar.

Hur en vuxen (?) man kan anse att en minderårig är positivt inställd till sexuellt umgänge med mannen, går över mitt förstånd. När du dessutom beskriver din smak för barn som är så små att de just fått tänder, undrar jag stilla hur du kommunicerar med barnet om det vill ha sex med dig. Anser du att barnets leende, över att du gungar det i knät, är ett ja? Eller att barnet skrattar då du agerar klätterställning åt det?

Jag ska inte argumentera mot dig och det du står för. Sådant känns som ett lågvattenmärke. Jag sänker mig inte till den nivån. Sådana som du har alltid funnits och det är endast i en framtida skärpt lagstiftning som ni tvingas krypa tillbaka till den håla ni en gång kröp fram ur. Och den lagstiftningen motiverar du mig starkt att engagera mig i. För det tack! Du gav just mig, och säkert fler, en anledning till att markera.

Bra jobbat!

26 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket fruktansvärt kallt äckel!!! Själv hamnar jag i affekt direkt och ser rött. Jag reagerar nog precis som dom flesta med att vilja vända ryggen till och låtsas att det inte finns...fegt, jag vet, och jag jobbar på det. Det måste jag för alla utsatta barns skull.Däremot lockar det mig inte det minsta att besöka idiotens sida.

Jag kan inte känna nog med avsmak för den låga sortens människor. Något allvarligt skevt fel är det definitivt på den människan, nog sagt, nog tänkt från min sida. Jag blir bara arg.
Starkt och modigt av dig Tojjan att ta upp detta ämne!

Pia

Anonym sa...

Jag tror inte mannen är något kallt äckel. Han försöker bara som alla vi andra hitta en förklaringsmodell som kan förändra svart till vitt i hans huvud.
Alternativet är ju att se sig själv som ett perverterat svin som behöver psykhjälp, och det är svårt, mycket svårt att se sig själv med de ögonen.
Vi har alla gjort och kommer att göra samma sak även om det är kring saker som förhoppningsvis inte är lika vidriga.
Men är vi otrogna tex. så har vi en mängd förklaringsmodeller till det samma. Som: Jag var full, jag var kär, han/hon ville så gärna, jag var kåt för jag får inget hemma, min man/fru ser mig inte, mitt sexliv är kass etc. Det spelar egentligen ingen roll. Huvudsaken är att förklaringsmodellen hamnar "utanför" oss själva. Alternativet, att erkänna för sig själv att man beräknande bröt löftet till den man är tillsammans med för att jag är för feg att erkänna inför min partner, är helt enkelt för jobbigt.
Tar man bilen när man druckit ser man sig inte heller (tror jag) som en kallblodig potentiell dråpmaskin.
Är vi dumma mot någon på något vis har vi en tendens att skylla vårt beteende på den andre. Lite, han slog mig först...
Den här killen gör samma sak.
Barnet ser på mig med den där blicken, smeker mig med sin mjuka kind....etc.
Han är inte en låg människa. Det som har drabbat honom är bara så hemskt, så tabubelagt att han inte orkar se sig själv med de ögonen som krävs för att han ska klara av det.

Man kan jämföra det med en person med ett beroende vilket som helst som gått överstyr tror jag. En person som slår sin partner, ignorerar sina barn, säljer deras leksaker, stjäl och lånar från släkt och vänner.
Dessa personer är inte sämre, lägre, kallare än andra människor. Men beroendet kontrollerar deras beteende och därmed också förklaringsmodellen. Inte förrän man ser sig själv i ögonen och erkänner kan man be om hjälp. Men det är svårt, oerhört svårt.
Det är lättare att säga att jag slår min kvinna för att hon förtjänar det än att säga: Jag är ett alkoholiserat svin som tappar kontrollen när jag dricker och jag måste ha hjälp.
Det svåra med pedofili är att det är så fruktansvärt stigmatiserat att jag tror att det blir svårt att be om hjälp. När erkänner man för sig själv att "min kärlek till barn är i grunden inte sund"?
Det är en sak att gå till AA, Klara, Stegen eller vad som helst och säga: Jag tror att mitt drickande är osunt.
Men vart vänder man sig med: Alla tror att jag tycker mycket om barn men egentligen är jag scoutledare för att jag blir kåt på barn?

Debatten är viktig. Vi har ingen aning om varför vissa människor tänder på saker som ligger utanför den normen.

För de flesta av oss funkar det bra, vi kan få ut våra sexuella behov med andra vuxna som gillar samma sak som vi själva hur perverterat samhället än tycker att det är. Gillar jag scat kan jag bajsa på någon annan vuxen som också gillar det. Det kan ta ett tag innan man hittar en partner.

Men ska vi kunna ha en debatt kring det här anser jag att vi måste ge empati till förövarna även om vi fördömmer handlingarna och lagen måste vara tydlig.

Våldtäkt och övergrepp är alltid våldtäkt och övergrepp.

Men tänk om det var du som blev kåt på små barn och inte på det som du idag tänder på. Det är nog inget vi väljer är jag rädd.

Anonym sa...

Och mitt svar...

Högaktningsfullt,
Alex Limonovic

Anonym sa...

arghh.. länken också

http://alex.pedofil.se/?p=185#comment-23605

Tojjan... sa...

Jag valde att bemöta Alexs svar på min första kommentar och den finns att läsa på Alexs blogg.

//Tojjan

Anonym sa...

Bravo Tojja, jag kan inte förstå (den)de person(er) som hittar en massa ursäkter för en pedofil, för sjutton de är ju VUXNA personer som ger sig på BARN. Nej för mig är de en av de värsta brotten. Jag blir heligt förb. på typerna, klart dom är sjuka och jag hoppas att vi kan få bort dessa från våra gator, närhet och även bloggar. De är nog fullt medvetna om vad de gör och är. Tänk alla, om ni själva skulle råkat ut för en sån när ni var hjälplösa barn. Ja jag blir så upprörd men står för min åsikt.

Anonym sa...

Ni hysteriker; har ni ens läst vad han skriver?

Tojjan... sa...

Till Yawn (och andra): Om debatten ska kunna fortlöpa, är det A och O, att båda sidor, försöker sätta sig in i hur den andra resonerar. Kalla inte någon sidas "anhängare" för hysteriker. Tack.

Jag har ånyo svarat Alex på dennes blogg, men lämnar nu ordet åt andra att föra, för nu åtminstone.

//Tojjan

Anonym sa...

Hej Tojjan
Kunde inte undvika sett dina kloka och reflekterande kommentarer du lagt hos Alex. Så bra skrivet och så jag själv tänker kring ämnet. Jag hoppas du inte tar illa upp men för att bespara dig en del besvär och diskussioner med Alex som inte kommer leda någon vart, annat än till frustraton, ville jag berätta att vi är några som haft inledningsvis en ganska bra dialog med Alex under förra året. Där vi någonstans försökte mötas på mitten i en ömsesidig respekt och förståelse. Detta trots att ingen av oss accepterar pedofili som läggning utan håller oss till den konsensus som råder och det är att pedofili är en sexuella störning.

Jag har aldrig blivit utsatt för sexuella övergrepp men en av de andra som hade dialog med honom och en ganska tät sådan har däremot blivit utsatt i barndomen.

För oss som är engagerade i frågor kring barns utsatthet kändes det märkligt att ha dialog med en pedofil och vi blev hårt kritiserade men försökte ändå.

I början hade jag en naiv förhoppning om just det du nämner i din kommentar, om att få honom att förstå att "de erotiska signaler" han upplever att barn sänder ut är någonting helt annat för oss föräldrar och vuxna som inte blir sexuellt attraherade av barn. Försökte även få honom att förstå, eftersom han arbetar med barn, att barn går på radar-de känner på sig när en vuxen närmar dom på "fel" sätt.

Men han är 110% fokuserad på sin störning och tar inte in något utan snarare har en mision där han ska frälsa resten av världen till att förstå att pedofiler är "normala" och deras störning är en läggning. "Vi andra" har fel m.m.

Jag drog mig ur dialogen efter någon månad då han blev alltmer aggressiv när han förstod att jag inte skulle ändra ståndpunkt. Han visade upp mindre smickrande sidor och ägnade därefter en hel del tid på att skriva nedsättande inlägg om mig i sin blogg.

Jag bryr mig inte ett dugg. Han får kalla mig vad han vill. Däremot tog den andra bloggaren illa vid sig när det visade sig att Alex inte var den vän han utgav sig för att vara. Hon hade verkligen lagt ner tid på att försöka förstå men det hela var förgäves då hon upplevde ett enormt svek.

Jag ser nu att du är inne på samma spår som vi var. Inte kanske i att just inleda en dialog, men gör dig besväret att besvara honom. Det är svårt att låta bli för han är trevlig så länge han tror att han har en chans att "omvända dig".

För att inte falla in i hans manipulativa fälla kan du läsa lite om dialogen och hans kommentarer i en av mina bloggar. För det han kommer besvara dina frågor med (och redan har gjort), eller föra en dialog om /något han uppskattar enormt/ kommer vara identiskt med det han redan sagt bla i min blogg.

Självklart har han slipat sina argument och fått en ännu bättre retorik sen sist. Men bespara dig besväret. Det är inte värt det. Pedofiler har till och med en debattguide på nätet där peddona får tips om retorik och argument. All dialog går ut på att "övertala" oss eller förmå oss att se deras sexualitet som något normalt.

Förlåt att jag blev långrandig och jag hoppas du inte tar illa upp. Jag har förståelse för om du vill göra på ditt eget sätt eller ha en öppen dialog och jag tar inte illa upp om du raderar min kommentar. Men om du är intresserad så bifogar jag några länkar till inlägg där många frågetecken kan rätas ut och där du får en bild av honom som den person han är när han inser att man inte går på hans manipulativa insmickrande försök att öka accpetansen för pedofiler.

Här är en länk:
http://motherbitch.wordpress.com/2008/07/14/blogge-det-finns-bade-likheter-och-skillnader/#comments

och här en till:
http://motherbitch.wordpress.com/2008/08/06/alex-senaste-pahitt/

Det är mkt text och det finns fler inlägg. Om du är intresserad kan du söka i kategorin "pedofiler" och "pedofillobyn" på min blogg: http://motherbitch.wordpress.com/

Vill även lägga till att jag är emot dödsstraff, jag är inte hatisk, jag vill inte att någon lynchmobb tar lagen i egna händer och begår våld mot någon. Jag accepterar att det finns mäniskor som blir attraherade av barn, men jag accepterar inte att de använder barn för sina egna sexuella syften. Det gäller allt från att konsumera barnporr till övergrepp på barn. Att människor fantiserar är inget man kan göra något åt. Jag anser att de som lider av den här störningen borde söka hjälp. Jag anser att de som begår övergrepp på barn ska genomgå kemisk kastrering alt låsas in åtminstonde så länge tills deras offer blivit myndiga.

Usch..va långrandig jag blev. Hoppas du orkade läsa ända hit. Hursomhelst har du min största respekt för att du skrivit inlägg om detta. Det här är ett viktigt ämne. vänligen mw

Anonym sa...

Det är så intressant att komma in på din blogg och läsa. Jag blir sällan besviken. Ämnena är varierade och intressanta och detta är ännu et exempel. Jag blir berörd, informerad, tipsad och upplyst. Jag tycker också mycket om att läsa alla de kommentarer som kommer in. Man lär sig mycket av andra, och ett meningsutbyte är alltid intressant.

Den här gången måste jag säga Tack till Marie för det intressanta inlägget. Jag tror att du här har slagit huvudet rätt på spiken.
För att komma någonstans med någon/något kan man inte bara slå ifrån sig folk som kalla äckel (hur mycket man än skulle vilja). De allra flesta försöker leva sina liv så gott de kan, men när det gäller människor som på något sätt kränker andra MÅSTE man sätta ner foten. Frågan är då hur man bäst når fram?

Tojjan... sa...

Till mw: Du må tro att din kommentar är uppskattad. den bekräftar nämligen det vi kom fram till igår, efter att vi skrivit det sista inlägget till Alex. Han vill rättfärdiga, normalisera och få medhåll för sin twistade åtrtå. Han vill jämställa pedofilers rättigheter med de homosexuellas, vill att vi ska förstå hur han blev besviken och mådde dåligt av att tjejerna i hans klass utvecklade kvinnliga attribut (som han själv kallar bröst mm).

Jag har läst hans blogg, inte rad för rad, det behövs inte, för precis som du skriver mw, han upprepar och rapar upp samma argument om och om igen. Och en sådan människa kan vi inte diskutera/samtala med eftersom en sådan människa inte kan se något annat än sig själv och det han gör som rätt, rätt, rätt.

Tack för ditt inlägg mw. Tack också till alla er andra som skrivit om ämnet.

//Tojjan

Anonym sa...

Det är säkert så att den här Alex kan vara slipad i argumenten men smart är han inte eftersom han inte tycker det är rätt att en av hans peddopolare fick sparken från sin arbetsplats, en skola, när det kom fram -av peddon själv- att han gillade små barn. Alex och hans peddopolare är ju så förnekande till vad de gör att man garvar för synd om dom är det inte och inte är deras lust på barn en läggning som de själva hävdar.

Catta

Anonym sa...

Vad skönt att du tog min kommentar som den var avsedd. Jösses vilken idiot man var som ens försökte ha en dialog. Tänkte bespara dig tiden men du hade ju redan märkt själv att de var meningslöst och åt vilket håll det drog :)

äste lite bakåt i din blogg. Håller verkligen med lotta att den är läsvärd. Det är en härligt avslappnad stil på inläggen.Det här blir helt klart en ny favvoblogg att hålla ögonen på.
H
a en riktigt bra dag.

Anonym sa...

Så jä-la bra sista mening i detta inlägg. Jag är nog en av dom som tänkt att jag inte orkar att engagera mig. Men (skrattar) den här snubben Alex ger mig förbannat bra anledning att ta en djup djup titt på lagarna om det han står för. Jag får väl också säga tack till han för att han påminner oss om avarterna och att vi kan slå undan deras små plattor de står på när de vill leka med våra barn. Som man är han en jä-la fläck på kartan och sänker ju dom män som vill jobba i skolan utan att ha pedofiltankar om barnen. Läs i genom hans Blogg så fattar man ju hur insöad han är och att han skiter i barnen. Och fan ta han om jag ser honom på stranden glo på mina eller andras kidds. Sjukt är vad det är. Riktigt jä-la sjukt.

Tojjan du fattar att jag är hemma igen va efter turen på isflaken ; - )

Unknown sa...

Jag står fortfarande fast vid att han är ett äckel! I likhet med er andra orkar jag inte bryta ner alla ord i mikroskopiska pedagogiska beståndsdelar som ni andra gör...inte för att jag inte kan - utan för att jag inte vill.

Så engagerad kommer jag aldrig att bli.

Anonym sa...

Bra inlägg.
När vi hade dialoge(r)n med Alex
så pågick det under lång tid,men till slut blev det ohållbart och vi skadade bara oss själva.
Att han jobbar som förskolelärare får mig att.............går ej skriva.
Slit inte ut dig,utan lyssna på oss som var med.

Kram/Pluppa

Tojjan... sa...

Till Pluppa: Tack för ditt inlägg och för att du uppmanar till varsamhet.

Jag har faktiskt fått kontakt med en "av er" och tagit till mig av era erfarenheter gällande Alex och hans likasinnade. Fick i och med kontakten bekräftat det jag mellan raderna kunde läsa i Alex blogg, att hans cirkelresonemang inte leder någonstans och att sådana personer mår bäst av att få fortsätta loopa i sina egna sfärer. Mycket längre kommer de inte. Och det tror jag att de vet. Därav att jag som avslutande kommentar på Alex blogg skrev att jag låter fortsättningsvis andra föra ordet.

Jag har sett att han finns, läst hans åsikter och med det är jag "klar". Iaf vad gäller hans blogg. Det finns så många andra vägar att välja om jag vill föra fram min sida av pedofili och pedofiler, och Alex blogg är inte en av dem, längre.
//Mvh Tojjan

Anonym sa...

Men ni inser väl att det är allmänkunskap inom forskningen att MÅNGA barn har harmlösa och positiva upplevelser av sexuella kontakter med vuxna?

Det reducerar er hysteri till samma nivå som de som tyckte att man skulle bränna häxor på bål.

http://pedofili.wordpress.com/2009/01/12/barn-och-samtycke-i-sexuella-forhallanden/

Anonym sa...

Tyvärr så anser dessa individer att en sexuell relation mellan vuxna och barn inte är något problem. Egentligen säger det väl sig självt, då det är enda sättet för dem att försvara sin störning.
De hänvisar till forskning som inte är förankrad inom vetenskapen. Bl.a en forskare som tog del av pedofilers övergrepp mot barn och bl.a kom fram till att barn kan få utlösning även om de skriker.... Det säger väl allt om framgångssättet...
Våldtäkter på barn användes som underlag till denna studie.

Den dialog jag förde med Alex under flera månader visade att han är ute efter att uppnå en normalisering när det gäller pedofili och hebefili. Han har själv sagt att hans jobb är propaganda. Det sa han förövrigt i den dialog där det framkom att de skulle avlyssna min telefon, bränna ned mitt hem... min adress och tel lades ut på nätet...
Så jag kan inte rekommendera dessa herrar...

Ha det allra bäst!
Kram!

Anonym sa...

Marina: Du verkar helt ha missat forskningen som gjorts de senaste 30 åren. Kinsey's studie (som du avser) var revolutionerande på sin tid men ingenting står och faller med den idag eftersom många nyare och bättre studier på området har publicerats långt efter den. Studier som publicerats i några av de främsta journalerna på området.

Felet med er hysteriker är er aversion mot fakta.

Tojjan... sa...

Till Nijawara (och andra):
Upprepning nr 2; jag uppmanar åter till vårdat språk, samt respekt för den som har och har haft ordet.

Vad ni vill kalla varandra får stå för er, men inte stå min blogg. Klartext tillräckligt?

Jag kommer fortsättningsvis att radera de kommentarer som, i likhet med Yawns yttrande, använder nedlåtande benämningar om någon.

//mvh Tojjan

Anonym sa...

Sluta upp och diskriminera
Alex och folk med pedofil-läggning.
Det är inte schysst.

Tojjan... sa...

Kommentar till Anonym, 4 juli:
Vem diskriminerar Alex och hans likasinnade? Småler åt att en likasinnad försöker blåsa liv i en, från detta håll, stendöd debatt. Måste väl finnas andra mer aktiva att elda på?

//mvh Tojjan

litentanta sa...

Bra skrivet, flinar häruppe från ett stormigt och regnigt Umeå, inte ens här går det att elda upp nån längre ;-)

Ha det allra bäst du och på återknattrande efter det vi kallar sommar....

Anonym sa...

Små flickors kroppar är härliga,
deras mjuka och lena hud.
Också har dom inget könshår,
vilket äcklar mig.

Barn är mycket vackrare än vuxna.
Barnen är dom bästa vi har.

Tojjan... sa...

Till Anonym, 11 juli:

Vilket publicistiskt språkfel, dito syftningsfel får vi antaga, som du levererar;

"Också har dom inget könshår,
vilket äcklar mig."

Har du insikt i vad du äcklas av? Sensmoral: Det gäller att veta var du ska lägga dina sanningar.

// mvh Tojjan