onsdag 18 mars 2009

Prisa ovan för eltandborsten!

Det är inte den enklaste saken i världen att klippa naglarna på en junior som just börjat upptäcka världen. Rädd för att missa naglarna, och istället klippa i ett finger, kan göra även den tuffaste morsan byxis. Åtminstone känner jag så.

I helgen fann vi bot på "problemet" med långa (och sylvassa) naglar och tillhörande ans av dem. Vi satte oss på golvet i badrummet, tog junioren i famnen, startade eltandborsten och voilá!

Hade vi inte haft ett liv vid sidan av småbarnssysslorna, hade vi säkert fortfarande suttit på golvet i badrummet och njutit av att skötseln av naglarna genomfördes utan vare sig klipp i fingret eller rastlös junior.

Tänk vad en batteridriven liten mojäng kan göra somliga av oss lugna och lyckliga!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tackar för tipset om att använda saker med batterier till annat än de ska vara till. Är ni friska nu då?
Idag var vi ute och gick och M hittade en vitsippa. Så ljuvligt att vi snart har vår.
Vi åker om tre dagar men jag ska nog allt ha ögonen på bloggen.
Förresten så är bilden som du bytt så du. Spindelen i nätet haha!

Kram C

Ingrid sa...

Hoppas lillkillen snart kryar på sig. Det är ett elände så segt det varit med alla förkylningar och baciller.

~Livet i byn

Unknown sa...

Ja inte är det lätt alla gånge att övertyga små barn om att sitta still! Skönt att tandborsten har flerafunktioner:)

Idag har jag vårkänslor och själen känns så lätt! Dags för vårskriket!!

Kram kram

Anonym sa...

Du känner inte för att skriva ihop en affärsplan lite snabbt i helgen? :-) Så himla tråkigt. Jag har aldrig nånsin lagt ner så här lite tid eller intresse på någonting och jag vet inte hur jag ska få ihop det. Suck..
Är väl bara att kämpa vidare.

oumberligating sa...

Tack för kommentaren inne hos mig alldeles nyss, blir självfallet glad när någon gillar det man skriver eller i bästa fall hur man skriver. Har nu varit och hälsat på hos dig och resultatet ser du tydligt, har lagt till min Lilla Bild på mig själv hos dig som följare, hoppas det går bra och varför jag gjorde det, enkelt, härlig blogg du har måste jag säga.
Vi ska bli riktiga "cyberkompisar" du och jag (ler)
Skojar lite nu när jag startade min andra blogg så blev den snabbt populär i vissa kretsar www.jernsaxen.blogspot.com en blogg om fysisk smärta (hm, ja nu inte en sådan som en del tänker på, utan om sjukdomssmärta, några har kommit in dit av fel sorts inriktning på smärtan, därav kommentaren) Ja, jag har fortsatt och vara mig själv och när jag sedan startade upp Oumberligabloggen lite som en dragblogg för Jernsaxen, då ville inte några "finare damer" vara med längre, gjorde bl a ett inlägg om ett vattenreningsrör avsett för tredje världen, en kvinna bad då att bli borttagen från min kontakt lista efter som hon ville inte synas på någon biståndsblogg!!??
Ja, världen är tokig! Men så dyker du upp och jag blir glad igen (ler). Välkommen tillbka och ha en fin dag önskar Oumberlige Peter!

Anonym sa...

Hej igen kompis! Menar du att man kan ha en sån inställning, alltså tidsinställning till bloggeriet? Låter ju hur bra som helst :-)

Hade ju tänkt gå över till blogspot och har varit inne o kollat runt lite men är ju så trög på att lära mig nya saker, känner mig mer trygg o hemmavan här på blogg, även om det är ett evigt strulande jämt...

Ska ivf kolla upp det där, tänk om jag också kunde få en massa "mening" i allt mitt babbleri, tanken vindlar ;-)

kramen baka o nu ska jag ta mig ikragen o ge mig ut i stora shoppingvärlden, en stor fördel m att vara pensionär, pengarna kommer dagen före barnbidraget så det är bara vi invalider o gamlingar som shoppar den 19:e!

ullrika sa...

megabra tips! hade behövt det tidigare idag...

jag är också livrädd att klippa lite finger. försökte med nagelfil ett tag men det går ju inte. Tias kör med sån där speciell vika-på-mitten nagelklipparsax, jag med vanlig nagelsax. min är vassare, jo, men den kan jag hantera. en sån där märklig nageltång har jag aldrig använt!

du har bytt bild! fint!

Anonym sa...

Jag har klippt jack i min bebbes fingrar två gånger. Och då pratar vi spruta blod-scenarior!
Dessvärre berodde det inte på att han inte kunde sitta still eller blev rädd, nä, jag klippte helt enkelt bara sönder honom helt utan synlig anledning. Usch.
Maken får klippa alla naglar sedan dess.