fredag 27 mars 2009

Tojjan om kändisar i bloggsfärens

Det är frivilligt att besöka vår svenska kändiselits bloggar. Några av dem är mer läsvärda än andra. Alla (räknat hela skalan från A-Ö-kändisar samt wannabies och prospects), skriver inte skit om andra kändisar (vilket ord det är; kändisar), alla skriver inte om senaste modet inom pälssvängen och inte alla skriver om sina oändliga uppvaktare. En del skriver om sig själva, om sitt vardagsliv och sitt arbete.

Jag har halkat in på två sådana kändisars bloggar i den fantastiska sfären vi befinner oss i. Den ena är BODSTRÖMSSAMHÄLLET av och med Thomas Bodström, fd justitieminister. Han bloggar om allt från nya lagar till ungarnas kaninburar. Läsvärd blogg som säkert kommer att bli mer lättläst när vi tyckare fått tycka till!

Den andra är min ungdomshjältes, dito sanna idol (också ett intressant ord), MAGNUS UGGLA. Här kan jag följa med på fancy restaurants i New York, läsa om dotterns studenthippa samt skratta med i hans insiktsfulla anekdoter om det mesta och det minsta.

Snokar du runt hos någon kändis i bloggsfären? Vems isåfall, och varför?

Nu hälsar jag helgen varmt välkommen och hoppas på just värme. Tack för härliga och inspirerande kommentarer i veckan, ha det bra folket, vi skrivs igen. Kramen.


Bilderna är lånade från
http://www.tele2.se/images/Magnus_Uggla.jpg
http://www.ekero.se/upload/biblioteket/Bilder/bodstr%C3%B6m_thomas_1.gif

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag själv hoppar ju runt överallt bland bloggarna tror jag, läste ju Calle Bildt ett tag tom, men just nu har jag mest "hängt" m C-/D-kändisarna hehe! Har ingen vettig anledning till det, bara lathet misstänker jag...klickat in en drös på bevakning på bloggkoll o de blir det!

Men jag blev glatt förvånad över Ugglas blogg, började läsa den väldigt tidigt, antagligen nåt tips från Katrin fd Schulman, han är ju helkul, i min fördomsfulla värld var han inte mycket att hänga i julgranen men det har jag fått äta upp flera gånger om..

Tack för dina fina och tänkvärda kommentarer också, som alltid. Dottern ringde precis, allt ok, nacke o skalle hade klarat sig (tjurskallar i vår släkt brukar göra det, bara mina elkopplingar som har strulat hihi!)

Kojan ja, där har jag bott själver i så många nätter sambo o dotter tillåtit, o det innan det kommit upp mobilmaster o allt! Vatten får man hämta i en bäck, gasspis och en kamin, sånt gillar jag även om jag måste ha med mig egen mat, jagar inte och även om jag älskar att fiska så..kan jag inte döda dem, eller filea..hobbyvildmarksfantast kan man säga!

Grönt känns så fräscht bara, första året jag gått igång så jädra mycket dock men misstänker att allt det bruna här hemma kräver färgstimulans ;-)

O snön ja...hmmm, nu ska jag ju upp till byn, eller stora skogen, o där ligger natt-tempen fortfarande på under -20...brr

kram till dig för att du är du, inte illa det inte!

Tojjan... sa...

Till Litentanta: Rodnar och ler. Tack för värmande ord och för uppdatering om din dotter! Ha en njutsam helg på alla sätt. Och du, dito på sista raden!

//Kramen.

Unknown sa...

Go kväll systra mi!

Nej jag följer inga kändisbloggar(än)....mer än din:)

Idag är jag såååå tröt, har en lång helg framför mig, men det kommer att bli så kul!!

Kram kram Pia

ullrika sa...

jag har läst ugglas blogg, förr. och sören olssons. och niklas strömstedt. och david batras. och hon yrvädret från klimpfjäll (sandra nånting, sjuukt kul och oväntad!). numera läser jag nog inte nån kändis. direkt. vad jag kan komma på.

vi hälsar samma helg välkommen och tjo för sol på söndag [för då är jag ledig!]

krams!

ps. var det roffe från din soppätarinlägg som satt i debatt på tv igår tro?

Tojjan... sa...

Till Ullisen: Japp. Det var Roffe Nilsson i egen hög person! Sköj att se honom (nästan) irl.

Till Pia: Ni kommer att få det kanon!

//Kram tebax

Birgitta sa...

Hej
Tittar in och säger trevlig helg

Här har snöat hela natten och mesta av dagen hör just trakton skrapa av snön här utanför.
Inte kul nu med mera snö men man får finna sig i det också. Men läser att det snöat på många ställen i vårt avlånga land.
Birgitta, Carolas mamma

ullrika sa...

där ser man! alltid kul att få en ansikte till åsikterna :) jag hajjade faktiskt till å hojtade till maken; åhå! den där har jag [nog] "debatterat" med och "skällt" på...! då hade jag rätt då?

Tojjan... sa...

Ullisen: Japp. Alltid rätt! Jag reagerade som du. Lite kul är det ju allt. //krams som du skriver