fredag 20 mars 2009

Alla häxor är ni klara?

-Jajamensan, fattas bara! Heja, heja, heja...

Snart påsk. För vissa betyder det lov och semester. För andra bråda tider med att måla ägg, klä ris och flyga kvast.

Jag ska försöka hinna med lite av varje och tänker i år mota vattkoppor och annat i grind, som kan sätta P för flygturer och rosa-rouge på kind. I år ska vi vara friska och glada.

Så preppa korgen, kitteln och kvasten - ni traditionstrogna, det drar sig mot spännande tider! Ha det trivsamt i helgen, vi skrivs igen. Kramen.

8 kommentarer:

oumberligating sa...

Tittar in och önskar en trevlig helg, berättade jag sist att jag är gift med en riktig Hexa?
Stockholmsbrud så hon stavar Hexa med e istället för e!
Hennes blogg heter www.pockethexorna.blogspot.com
Ha det bäst!
Mvh från Peter!

Anonym sa...

men tack vännen, om jag fattar att nån vill läsa mitt svammel? nääää, skällde just ut särbot häromdagen för att han skulle "vara snäll" eller smöra eller nåt....

akta sig, jag är nog en häxa innerst inne ;-) fast en kraftigt pollenallergisk som med bävan sert fram emot påsken...alla fina påskris med sina underbara skira grönskande blad.... Atchooooo!

kramen på sig!

Anonym sa...

Du din gamla häxa. Har du plats på kvasten eller? Finns det tandem modeller på sånna? Hälsa Hin Håle om du hinner dit innan mej.

Ha de!

ullrika sa...

glöm inte katten Tojjan!

tjo och glad helg önskas tillbaka såklart!

Unknown sa...

Haha här klär vi inte ut oss och sminkar oss längre men fixa lite ägg och ta in ris gör vi allt!!

Ha en riktigt go 3vlig helg alla ni 4 önskar vi 4 här på hus nr 4

Kram

Anonym sa...

Påsk är för barnen tyvärr en lite försvinnande helg, så jag jobbar hårt för att återinföra den igen. Traditioner är till för att bevaras - i alla fall sådana där man kan sprida lite glädje och äta godis samtidigt. Så se upp om det kommer några undersköna häxor och trollkarlar (Harry Potter och Dumbledore)och önskar Glad Påsk. Då är det dags att gräva i godisskålen igen. Min ska definivt vara fullare än till Halloween, så jag hoppas jag får besök av några trevliga häxor.

Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Jag antar att även i år så måste man borsta upp katten, trimma kvasten och dra på hucklet för att bege sig mot den blåa kullen.

Carita Liljendahl sa...

Bloggsvar: - Tack till er alla som läst min blogg trots att jag varit osynlig de senaste veckorna. Nya jobbet har sugit musten ur mig.
Men jag säger som Schwarsenegger Terminator
"I´ll be back!"