fredag 20 februari 2009

Tidningar och troll och äntligen helg!

Härförliden hade vi ett inbrottsförsök i vårt område. Klockan 11.30 försökte två män, varav den ena utrustad med kofot, att bryta sig in hos en granne. Grannen som jobbat natt, låg och sov, och trodde det var bostadsbolaget som kommit för att reparera familjens ytterdörr. Men så var det alltså inte.

När inbrottstjuvarna blev påkomna valde de att avbryta sin intrångsförsök och lämnade området. Kvar stod en chockad granne som klätt på sig och stigit upp för att släppa in, vad hon trodde var auktoriserad personal.

I vår lokala tidnings nätupplaga fanns dryga timmen efter en notis om händelsen. Och inte ett ord i den notisen stämde. Grannen blev irriterad, kom in till mig, och tillsammans ringde vi upp tidningens chefredaktör och bad dem justera texten.

Till vår förvåning gjorde de så, och när vi dagen efter inbrottsförsöket slog upp pappersupplagan av samma tidning, fanns inte ett ord om händelsen med. Var det en tankeställare om att alltid kontrollera sina källor som fick pressfolket att cutta storyn, eller var händelsen för liten som sådan att låta publiceras med trycksvärta? Oavsett. Man ska inte lita på allt som står i tidningen, inte heller allt som skrivs på nätet. Dock kan du lita på att denna text är både sann och kommer från en säker källa.

Tack till mina gästbloggare som förgyllt min sida under två veckors tid. Vi är många som uppskattat era inlägg. På måndag är oordningen tillbaka hos Tojjan som enligt sin tradition kommer att ventilera åsikter och tyckande om stort och smått. Väl mött då, och trevlig helg på er allesammans. Kram!

Kram!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Trevlig helg på dig du med!! + resten av gänget:)
Jag har för längesen slutat ha sanningstilltro till alla möjliga ankor...

Kram kram love you, and I mean it!

Anonym sa...

Hej
Det är inte klokt så fräcka dom är numera med att göra inbrott o liknande. Man borde kanske ha med sig kamera jämt och fota det som ser misstänkt ut, vad gör våra myndigheter med anmälningarna numera, blir ju ingenting av det även om de tar dom.
Hoppas du får en bra helg.
Kram
Birgitta, Carolas mamma

Anonym sa...

Tack Tojjan!
Jag ska "bara vara" den här helgen, något som jag är bäst på. Kanske det dyker upp några nya ideér för intressanta inlägg.
Jag önskar dig en skön helg.

Anonym sa...

Tack :) Det blev bio i alla fall. Han ville så absolut på bio att han kunde godta att det inte var animerat. Han tyckte om Bedtime Stories sen iaf :)

Amanda sa...

Haha, jag såg inte att det var du på bilden först ;)

Anonym sa...

Vad otrevligt att ni haft tjuvar inpå knuten. Jag hoppas att grannen mår bra.
Fy för sånna som inte vet på att skilja mellan mitt och ditt.

Kram Catta