onsdag 11 februari 2009

Gästbloggare: Livet på Fyran

Jag har blivit tillfrågad av Tojjan att gästa hennes blogg och skriva om det som min blogg handlar om, och som jag brinner för.

Jag har precis som många andra blivit helt såld på den fransk/danska inredningsstilen. I den stilen kan man ha en släng av olika stilar; industriell, boheme, rustik, romantik med mera. Det började i våras och det tycks inte ha någon ände. Man kan säga att bilden symboliserar en hel del av det jag tycker om. Glaskupor, vitt porslin, helgonkrafs (fast i lagom mängd). Det och mer finns att tycka om, vilket jag visar på min blogg.


Jag har oavsett lanlivsfanatism, ett drag av snabba racerbilar i kroppen, och måste ständigt ha nya projekt rullande och i planeringsstadiet. Så just nu målar jag köksluckorna - vita naturligtvis -, väggar i hallen på 2:a våning - vita naturligtvis - och målar diverse möbler, ja just det, vita naturligtvis!

Den vita stilen ger mig ljus och lugn och ro, får mig att trivas i mitt hem så fantastiskt bra! Nej, man blir inte trött på det vita, det gäller att bryta av med diverse i svart, rost och zink för att nämna några.

Jag önskar er en fortsatt fin vecka!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tojjan din blogg är ju som en veckotidning med alla dina gäst bloggare. Det är jättekul att läsa olika texter som dina gäster skriver.
"Livet på fyran" har bra smak tycker jag. Det blir så stilrent med vitt tycker jag. Fick också idé om att använda rost som färg på saker i inredningen och det hade jag aldrig kommit på själv.

Anonym sa...

Tack så mycket :)

Ha en bra dag du med :)

Anna Hammar sa...

Tackar ödmjukast för kommentaren, tack för titten och välkommen igen. Ha en underbar vecka..

Anonym sa...

Inredning är spännande! Oavsett vilken stil man väljer att ha, eller om man väljer att inte ha någon speciell stil alls, så kan det ändå uppta timmar varje vecka. Tråkigare tidsfördriv och dagdrömmeri kan man ha. Problemet är bara för plånboken när man börjar vilja förverkliga drömmarna. Eller för den andra hälften som får det stora nöjet att genomföra de projekt man suttit och tänkt ut. De blir inte alltid lika lyckliga över nya projekt. Hmmm, undrar varför? Det blir ju så snyggt!

Anonym sa...

Då ska inte jag var sämre utan jag säger "Hej" tillbaka :) Fast det räknas nog mer om man säger det IRL ;-)