torsdag 5 februari 2009

Gästbloggare, introduktion!

En av många tjusningar med bloggande är de nya bekanta man får. Via kommentarsfälten skapas en dialog och i mitt fall mynnade detta ut i idén om att låta de nya bekanta skriva i min blogg. Som gästbloggare. Dels gillar jag tanken att "min" läskrets får ta del av några av de fantastiska bloggar jag besöker och följer, dels att skriv- och läslandskapet vidgar sig via min blogg.

De bloggare som jag bett skriva, skriver alla om vitt skilda saker. Det enda gemensamma är väl att det är en vardag som de speglar. Men eftersom vi alla har olika vardagar, åtminstone innehållet i dem - veckodagarna är ju desamma, blir ingen text den andra lik. Vi står liksom på olika trappsteg i livet, med olika erfarenheter i bagaget.

Det är min förhoppning att mina gästbloggare ska få någon form av kick genom detta påhitt och att de blir väl bemötta av oss som läser. Utan någon rang eller ordning släpper jag nu tangentbordet för ett tag och låter mina bloggebekanta vara fria här hos Tojjan tycker till. Länk till dem som gästbloggar hittar du till höger i min bloggspalt.

Ett varmt tack till dem som anammat min idé. Läs deras texter, tänk och tyck!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Bra idé! Ska bli kul att läsa :)

Anonym sa...

Vad roligt härlig ide. Det är verkligen en intressant blogg du har och många roliga historier från livet.
Tack för det får mig att le.
Kram Tojjan
Birgitta, Carolas mamma

PS Lite för mycket snö här nu men det är den snörikaste på många år här uppe i mellersta norrland.