torsdag 26 februari 2009

Hushåll och nära tjänster

Ibland finns det anledning att fundera över vilken värld vi lever i. Kanske inte alltid den stora, yttre världen, utan den lilla, den man lever i var dag och vecka ut och vecka in. Vad vi väljer att lägga tid på och vad vi gallrar bort...

Har hört att det blir allt mer poppis att anlita städ- och tvätthjälp för att få tiden att räcka till. Så kallade hushållsnära tjänster. Jag har inte de pengar som krävs för att köpa sådan tjänster, inte heller viljan. För min skitiga tvätt och mina dammråttor vill jag nog helst ha hand om själv. Men disken vore kanske något att leja bort.

Städ av vind, förråd och andra samlingsutrymmen för diverse bröte vore också skönt att få hjälp med. Om du är en rask, effektiv, stark och gärna pratglad person som känner för att kånka en massa "jag-sparar-kan-vara-bra-att-ha-saker" ned från en vind, kan du maila undertecknad. Kaffe, lunch och gott sällskap utlovas!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kommer en dag och hjälper dig! Ska vi boka tid? Tänk va kul vi skulle ha!

Kraaaam från rakspegel rakspegel rakspegel

Anonym sa...

Hej!

Om jag tror rätt att det är du så är jag skyldig dig all hjälp i världen för dina fina rekomendationer våren 2006...

Hoppas att det är du,

kram jennie

Tojjan... sa...

Jennie: Maila eller ring mig på stört! det finns något du kan hjälpa mig med, och som har att göra med blommor vid nyår... Ja jösses! Ler stort!

Amanda sa...

Haha, så typiskt dig. Om du vill ha hjälp av en gammal (ganska svag och lat) elev hjälper jag dig gärna :)

Anonym sa...

Ha ha, kul att du nämnde disk jag avskyr att diska och när det gäller bra att ha saker så blir det alltid kvar när jag gör mina vår och höst röjningar i garderob och källare, fattar inte varför man sparar år efter år.
Kram
Birgitta

ullrika sa...

åh. tyvärr har jag en väldigt dålig rygg så jag ska inte bära... ehum... annars hade jag gifvetvis glatt hjälpt till :D

Anonym sa...

Jag har igår tankat en dieselbil för 500 spänn och bjudit på lunch som tack för hjälpen vid en vindsröjning. Det är skönt att det är gjort och värt massor av pengar.
Avdragsgillt eller ej.

För ett tag sedan stötte en man på mig, jo, det händer. Naturligtvis var jag inte ett dugg intresserad, det är ju sällan den sorten som stöter på en, murphys law liksom.

Nå, ngt senare träffar jag mannen igen som då berättar att han minsann hittat en kvinna. (Måste säga att det är ett roligt faktum att de män jag dissar ofta har ett stort behov av att berätta för mig när de inte är singlar längre. Oftast följs det av ett: Men du är fortfarande ensam hum-hum. Det hörs så tydligt att de vill säga: Jag är en attraktiv man, det är dej det är fel på som inte ville ha mig, hihi) Nå. Han berättar då också att han tror att det är på riktigt eftersom hon kommer hem och tvättar hans tvätt.
Jag bara stod där och tittade på honom, på hans flint, hans skägg, hans ölmage och hans fotriktiga Foppatofflor som han hade tagit på sig trots att han hade gått ut på lokal. För en gångs skull var jag mållös.
När jag berättade historien för en väninna så sa hon:- Jag skulle inte vilja att någon annan tvättar min tvätt. Då sa hennes dotter: - Nej inte jag heller. Blixtsnabbt kom det från min väninna:- Men det gör du ju! Röd i ansiktet blev dottern som upptäckte vad hon sagt.
Ägd, som mina elever säger. *S*

En gång gick jag genom kontakter till en kvinna för att vaxa mitt underliv. En så kallad brasiliansk vaxning. Jag låg i hennes kök på en filt med ena benet på köksbordet och den andra på hennes köksbänk. För detta betalade jag 200 kr i en mörk valör.
Det kan man kalla en hushållsnära tjänst på riktigt anser jag.

Ha det gött.
Marie

Tojjan... sa...

Till Marie: Kan jag få numret till kvinnan med den brasiliansks skönhetskunskapen? Och du, du skriver riktigt underhållande, stolt är jag som får ta emot underfundiga kommentarer på min blogg. Tack! //Kram

Anonym sa...

Hej!

Det är du, jag kände det på mig när jag läste ditt inlägg hos akirllu;)

Tiden går så fort men ändå känns det som igår, allt väl? Här är det bara bra.

Knackar ner min mail, så kankse vi kan "prata" lite mer.



Lev väl å ha de bäst,

Jennie

karlsson.jennie@home.se

ullrika sa...

men hallå!!? har mina nosar agerat kontaktannons helt utan min vetskap? tjohoo va kul!

krams till er båda två!