måndag 12 januari 2009

Alla kom, några sågs och en del dansade...

Så var det sjösatt, 2009 års första stora TV-happening; Let´s dance. TV 4:s storsatsning på pardans svävar vidare över dansgolvet. Inte bara det i studion, utan även säkert i många klickgolv i Folkhemssverige.

Startfältet är intressant. Det är en väl sammansatt blandning av personligheter med allsköns bakgrunder. Eller vad tycks om
  • en kritisk politisk journalist, häcklad för sitt hår
  • en Idol-jurymedlem vars bröst garanterat plockar hem några sms-röster
  • en tonåring vars kändisskap bygger på ingenting alls
  • en plus 50 kille som efterlyser folk
  • en man som tar 350 kilo i bänkpress och kan kasta stenar stora som tonåringar
  • en Arn-riddare som just blivit far
  • en sprinterstjärna som för oss som minns henne minns att hon dopade sig
  • en tuggummituggande ex-proffsboxare som riskerar få svårt att minnas stegen
  • en bag-in-box-förespråkande överklassherre med glid på i:na
  • en radiopratande ex-Big Brotherbrud som storkonsumerar kosmetika
  • en före detta fotbollsfru med en historia inom det frikyrkliga
  • en alldeles, alldeles underbar barnprogramledare från den bästa staden på Västkusten
Konstigt. Så många åsikter om deltagarna. Så mycket skvallerskriverier om de entusiastiska dansarna. Och ändå, jag kommer att följa dem och deras strapatser hela långa programserien igenom. Hm.

Vem vinner? Tja, efter att ha amatörbedömt de första stegen, satsar jag på Morgan Alling eller Mojje. Tills dess att det avgörs dansar jag vidare på klickgolvet och leker Let´s dance.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Let´s dance,mmh en del gör det mindre bra andra OK och ett fåtal riktigt bra. Själv var det ett tag sedan man stuffade loss, kanske dax för en kurs igen?
Kanske en bugg på klickgolvet till helgen?

Annelie sa...

Morgan Alling tyckte jag personligen såg ut att "fatta galoppen"! :-D

Anonym sa...

Haha huvudet på spiken som alltid. Du är för rolig du.
På tal om eventuellt borlämning av barn på lördag. Vill bara poängtera att det inte är det minsta jobbigt för mig att vara barnvakt för din gudomliga son. Jag är mest egoistisk och vill ha honom för mig själv en timme eller två :-) Du sa ju att han är allas barn och då vill jag boka en dejt med ditt lilla charmtroll.
Tack för idag!

Kram!

Amanda sa...

Jag skulle aldrig titta på något så tråkigt som Let's dance, det går ju på spåret samtidigt! Men min lillasyster fick se en liten glimt av det och den enda jag lade märke till var förstås Mojje ;)

Anonym sa...

Jag älskar Let's dance! Efter att själv i många år (före man och barn) varit ute och dansat mycket och sett det ena dansstället efter det andra slå igen och antalet kul danspartners bli färre och färre så är det så kul att det äntligen får sig ett uppsving igen! Ibland önskar jag att jag fick vara ung på 50-talet ( i alla fall i en helg). Jag tycker också det är kul att det finns ett program som alla kan titta på (ja då, min 9-åriga son diskuterar Let's dance med min 85-åriga morfar som följer det med stort intresse) som inte går ut på att man ska hälla i deltagarna så mycket sprit som möjligt för att få lite skandaler att skriva om. Nu skulle jag bara vilja få min kära partner att intressera sig lite mer för dans så kunde man kanske själv få svänga sina lurviga lite. Nåja, drömma går ju...!

Kram Lotta

Unknown sa...

Här hemma titar vi och både skrattar åt och beundrar dom....

Kram Pia

Carita Liljendahl sa...

Hoppas du tycker om böckerna du köpte. Jag väntar på kommentarer!
Har haft massor med jobb de senaste veckorna o därför inte bloggat nästan alls. Blir själv nyhetschef så som Adrian... fr o m 1.3.2009.
Kram till dig!