onsdag 3 december 2008

Noll inspiration - okej?

Ibland tryter inspirationen för att göra något och orken liksom försvinner. Just nu är det bloggens kreativitet som känns eftersatt och släpande. Som att dra på ett tungt brunnslock. Jag kan inte komma på ett endaste något (vettigt) att skriva om och skulle behöva en kurs i att komma igång. Det är som om jag har tentaångest. Gör allt annat än att skriva ett blogginlägg. Tvättar. Diskar. Pyntar för jul. Pratar i telefon...eller nej, det gör jag inte det heller. Hushållets trådlösa telefoni har ballat ur och fungerar bara i enstaka minuter. Felkällan sökes varje kväll (jag kan inte något så jag söker inte något) av sambon som har betydligt större tålamod för struliga tekniska prylar än mig. Hm. Iallafall de som är kopplade till något som inte syns och löper genom en fiberkabel.

Tänker nu återgå till att inte ha någon inspiration eller ork och diska undan efter kaffet jag druckit och pepparkakorna jag ätit. Vi skrivs vidare, bästa hälsningar.

3 kommentarer:

Amanda sa...

Det är inget konstigt med att inte ha inspiration, det händer alla. Och hur trevligt det än är att läsa din blogg, så är det ingen som tvingar dig att skriva :)

Anonym sa...

Hejsan!
Tappade sugar finns det gott om och de måste man få unna sig ibland, annars tror jag man lätt hamnar i duktighetslandet med stress som följeslagare. Att blogga är väl inget tvång och även om jag njuter ohämmat av dina inlägg och det faktum att de drar igång mina hjärnceller så är de bara roliga om de kommer spontant och med glädje. Vila ett tag, njut av broderade dukar och glögg och kom igen när du vill skriva igen. Vill du sedan ha uppslag så kan jag säkert hjälpa dig med några idéer. Ha det bra så länge. Kram Lotta

Tojjan... sa...

Raringar! Bara av att läsa era inlägg kom del av inspirationen tebax! Ni är urrara...tack!

Kram!