lördag 13 december 2008

Ett vinnande koncept!

Han har väl allt den killen? Från en ö i Medelhavet, till nordligaste Sverige och Arvidsjaur. In på en lokal pub bland scooterförare och renskötare (fördomsfullt jag vet) där han rev av gamla covers på sin gura för en ölstinn publik. Någon sa då att den killen där kommer att bli stor. Och det blev han.

Fredagens final av Idol var avgjord från den dagen fredagskvällarnas startfält var klart. Kevin Borg har stuckit ut hela vägen, inte ens säregna Alice eller ögongodiset Robin från Svenljunga kunde tränga sig förbi denna skönsjungande maltes på prispallen. När han klev upp på scen i Globen fick jag "ståpäls", något som inte inträffat i musikaliska sammanhang sedan Bruce Springsteen på Ullevi sommaren 1985!

Kevin Borg kommer att bli en svensk stjärna, och kanske med hjälp av sina internationellt bevandrade kollegor Anders Bagge, Andreas Carlsson och Jörgen Elofsson, kan han nå utanför våra gränser. Kevin Borg äger, regerar och återupprättade artisternas heder i en tävling som enligt mig, höll på att förbruka sig själv. Kevin Borg visade att en vinnare är en vinnare och att den som blir etta i Idol kan lyckas! Nu återstår att se om tvåan kan lyckas, eller om det blir som i idrotsssammanhang; att en tvåa är först i raden av förlorare?

Bilderna är hämtade från Kevins hemsida, http://www.kevinborg.se/

5 kommentarer:

Anonym sa...

Han kan sjunga och agera, tydligen (om det stämmer) har han deltagit två ggr i schlagerfestivalen på Malta.

Tojjan... sa...

Hej Sussi! Ja, jag har också hört/läst detta om att Kevin deltagit i Maltas uttagningar till Eurovision SC. Jag vet inte om det egentligen spelar någon roll, många av de som söker till Idol har ju både släppt skivor och arbetat som musikalartister. Eller vad tycker du?

Vilken fin hemsida du har och vilka läckra konstverk du gör! Imponerande.
Tack för att du tittade in på min blogg, ha det bra. //Tojjan

Daniel sa...

Vem kan motstå hans sexiga moves? Kåt vid blotta tanken!

Unknown sa...

hej hej

vad önskar du dig i julklapp?

Kram Frida.

Unknown sa...

Hej min goding!!

Jag som hade sett fram emot att få träffa dig!!! Skiiit med. Hoppas min lillplutt kryar på sig fort.

Jag håller med dig om Kevin. Örjan och jag sa tidigt att han var en vinnare, maken till musikalisk kille får man leta efter!a

Kram kram och du vi får väl skypa eller slita på de traditionella telefonledningarna...

Kram igen, Pia