fredag 28 november 2008

Glöggfest med tradition

Jag har haft turen att få ha mina närmaste inom en radie av bara några mil från den egna bostaden vilket innebär att vi i familjen kan ses i stort sett när som helst med endast några minuters varsel. Det är lyx.

En annan lyx är att ha vänner som varje år vill vaka in advent med mig och som tack vare den viljan skapat en tradition. På lördag är det dags att anno 2008 dricka årgångsglögg, äta god mat och skråla julsånger a´la Absolute Christmas.

Jag hoppas att också du har familj, vänner och traditioner att njuta av. Om inte - välkommen hem till oss. Vår dörr är (för det mesta) öppen. Åtminstone i glöggtider!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt, hoppas det blir kul :) Kram!

Unknown sa...

Ja den traditionen är ju jättemysig!!

Kram Pippi

Anonym sa...

Jaja, får se hur roligt ni får utan mig..? Hmm.., förra året vet jag att jag livade upp det hela en hel del i och med att jag bjöd på mig själv så mycket. Jag och min underbara självdistans.. :-)
Själv skall man ju i stället för glöggfest ge sig ut i skogen som någon jä-la skogsmulle. Jag, skogsmulle?? Dagen största skämt!! Haha, ja, vi får väl se om jag dyker upp i Varberg igen eller om jag är lost forever i skogen..

PisanTösen sa...

Sådärja, nu har jag läst ikapp litegrann. Ni verkar ha haft en härlig tripp till storstaden, hoppas allt gick bra med lilleman hos mormor också!

Kram.