tisdag 4 november 2008

Jag har en dröm

...om att jag vaknar imorgon bitti efter en god natts sömns, slår på text-TV och läser att USA fått en ny president. Jag har en dröm om att det inte är en åldring som vill fortsätta kriga mot ett sargat Irak, inte en vit konservativ klasskonstruerande 72-årig gammal man med en side-kick vid namn Palin som sammantaget ger ett mer vansinnigt intryck än Jack Nicholson i filmen Gökboet.

Jag har en dröm om att det är en svart, 47-årig, tvåbarnsfar med statsvetarexamen och juristexamen från Harvard. En radikal, innovativ och genomslagskraftig motståndare till Irakkriget som redan skrivit in sig i historieböckerma med sitt namn: Barack Obama.

Frågan är bara vad som står efter namnet. I min dröm står det USA:s president 2008 till...

5 kommentarer:

PisanTösen sa...

*håller tummarna* Hoppas, hoppas, hoppas att det blir Obama!

Tojjan... sa...

Och han vann!! Kan bara bli bättre från nu. Yiihaaa!!

Tojjan

Anonym sa...

And the dream came true... I am sooo satisfied!!

Unknown sa...

Ja det blev den vi ville , en svart demokratisk kille...

Ha det gott, lavv ja

Anonym sa...

Din dröm var vi nog fler som delade, och för en gångs skull slog drömmen in! Han har mycket på sina axlar nu, men så mycket hopp han redan har inspirerat. Det ska bli intressant att följa hans framfart i landet over there. Som sagt, det kan bara bli bättre!
Lotta