söndag 28 februari 2010

Py, pyspunka och parodi!

Gårdagens Melodifestival innehöll inte något som gjorde schlagerfantasten Tojjan trygg. Med ett undantag. Dolph. Om det inte vore för honom, skulle hela tillställningen göra pyspunka på sig självt. Har Björkman en låtskrivarmaffia bakom kulisserna vars uppdrag går ut på att tre låtskrivare ska skriva allt? Eller har Björkman spelat bort sig själv som ess i leken och ruinerat Sverige på bra musik? Tycker, om det senare stämmer, att han kan plocka fram kvalitén i Melodifestivalen igen. Fort, annars riskerar showen att snart bli en enda lång och svindyr TV-avgiftsfinansierad parodi.



Så sist. En fråga. Vem var det som sjöng låten Magisk stjärna? Ozzy Osbourne eller en framtida femtioårig Shirley Clamp? Eller var det Py Bäckman - trots allt?

Bildkällan hittar du här.

1 kommentar:

litentanta sa...

Men hej igen, jag har varit alldeles för osynlig för att vara vettig känner jag, måste verkligen jobba ikapp mig *nickar bestämt*

Men.... nu är jag trött och knäckt, är mest sånt gnäll hos mig numer men det får vara så ett tag till, tjafs m mediciner skapar inga förutsättningar för genialiska tankar hos den här tantan :-(

Känns ivf skönt att vara här igen, ska läsa ikapp mig imorgon och sortering bloggar jag MÅSTE läsa ska nu få en egen mapp bland mina hundratals bokmärken, har hittat igen min samlarådra märker jag, jag samlar på mig "måsten" på nätet att jag tappar bort mig helt...

En kram från en tanta i norr som peppar, peppar haft tö-väder en hel dag, i går dock men alltid en början ;-)