tisdag 26 januari 2010

Vilket klipp!

För drygt tre miljader svenska kronor har nu Spyker (äntligen) fått lov att köpa SAAB. Jag kör visserligen inte SAAB längre, någon stal min lilla svarta i börja av förra decenniet och då sa jag "aldrig mer", men givetvis är jag glad å alla SAAB-ägare, - arbetare, - fans, - pampar att bolaget fortsätter produera bilar med avsändare Sverige!

Det finns väl inga garantier att SAAB kommer att överleva i all evighet, med tanke på konkurrens och sin litenhet, men återigen - vad skönt att affären innebär att x antal kan behålla sina jobb, slappna av och se våren an med tillförlit!

Att Fiats VD dömer ut affären beror säkert på att han inte fick köpa SAAB! Tji fick han!

1 kommentar:

ullrika sa...

jag är också glad för SAABs skull, även om det är en bil jag aldrig haft och nog aldrig kommer ha i mitt garage.

däremot är jag missnöjd och fundersam till varför media - och alla andra - som var så hatiska och upprörda över Maud Olofssons ovilja att skjut till pengar innan projektet var i hamn nu står helt tysta. nu finns det fyra miljarder, och utan dom hade affären aldrig blivit av. väl?