fredag 11 december 2009

Fredagsreflektion, nr 6

I veckan fick jag anledning att reflektera över min humor. Tillsammans med ett gammalt vänskapsgäng, kallat Söndagsklubben, spåkade vi om vad som är roligt i livet. Värdsliga saker som TV-program, filmer, en åktur i Balder, forna festligheter, kära återseenden nvar givna. Vi mindes en hel del av just nämnda kuligheter och skrattade. Sedan sa jag att reklam är kul och det blev tyst i församlingen. Helt tyst.

Jag kan skratta till bra och rolig reklam. Kanske bottnar skrattet i känslan av att det där var så kul att jag bara inte fattar hur de kom på det, men oftast är det igenkänningsfaktorn som får mig att garva i kanalernas sponsrade programavbrott. Min senaste favorit är två röda överviktiga, helsärksklädda herrar som vältrar sig i en säng samtidigt som två personer vänslas lite sött. I samma säng. Inte särskilt kul, kanske du tänker. Men se det tycker jag eftersom budskapet i reklamen var att inte låta röda prickar störa intimlivet. Typ.

Först trodde jag att det handlade om någon (ny?) form av svamp vi kan drabbas av. Men snart begrep jag att det var rakning inblandat och aha! då trillade poletten ner och jag skrattade. Missförstå mig rätt. Jag varken skäms längre, använder hyvel annat än till ost längre, roas inte aldrig av överviktiga personer men dessa män i sina röda helkroppsdressar var oemotståndliga. Kanske kan även de röda prickarna bli det tack vare reklamen?

Säkert är jag inte ensam om att ha upptäckt röda prickar på generande ställen strax före eller i värsta fall mitt under en intim akt. Och jorå, de är pinsamma. Prickarna alltså. Äntligen hävdar del av den producerande mänskligheten att de nu löst detta problem och alla som idkar intimt umgänge och har känt av röda prickar jublar. Eller?

Jag skrattar iallafall vidare och jo vars, lite rodnad - som i generad - uppstår på kinderna. Raka med förnuft och undvik trångboddhet i sängen.
- Se reklamen och du förstår vad jag menar!

1 kommentar:

ullrika sa...

jag tittar för lite på TV märker jag :)

ps. vaxning is da shit! du slipper osthyveln längs benen, och för mig som just har en stor buk i vägen är det typ omöjligt att hålla ordning på de håriga delar av kroppen som göms av denna. fast prickar, det kan du få ändå. då hjälper sprit! utvärtes alltså. i huvudsak :)