torsdag 2 april 2009

Onödiga Oumbärliga Ting

Trots att jag tidigare skrivit att jag så sakteliga börjat ta avstånd från det ekorrshjul-lika konsumtionssamhället, vill jag ändå berömma en av de prylar och ting som förenklar mitt liv, så kallade OOT:n; ett ting som genom snillrika personer blivit uppfunnen för att skapa ett behov hos oss köpare vi inte visste att vi hade, men samtidigt underlätta vardagens små bestyr som vi inte före OOT:ets tid klagade över...

Jag hade jag klarat mig utan detta ting, men nu när jag har det, behåller jag det för alltid. Eller i alla fall ett tag.

Vilka oumbärliga men onödiga ting har du hemma hos dig?

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Ååh, ja du... Vid första tankevarvet poppade det upp en nyinförskaffad avocadourgröparemedelstslicare. Den gör allt vid ett och samma moment...:) Vi vet ju alla hur betungande det ät att gröpa ur och skiva en avocado.

Den ser ut som en stor tungskrapa (där kom en till sak..) med "piggar"
Ulrika

litentanta sa...

Jag tar i som tusan och säger Datorn! För nog klarade man sig utan den förr om åren?

Nää, skulle skriva mycket och länge och verkligen brodera ut texten nu tänkte jag, men jag måste iväg o hämta hem modern från sjukan igen. Men du förstår nog hur jag tänkte va? ALLT man bara måste kolla av numera, bloggar, vädersidor, viktiga faktabaser (som man inte ens vet om de är korrekta för tusan..hihi)

Kramen till dig och på återknattrande!

Amanda sa...

Böcker, dator och godis. Läser/Använder/Äter dessa föremål alldeles för ofta ^^

Kram!

Anonym sa...

Länge leve snorsugen!!

Sanna sa...

Oj jäklar - hur många sånna grejer har man inte lurats på som småbarnsförälder? Snorsug/termometrar/leksaker som barnen aldrig använder/inlines till både mig och maken osv osv.

Undrar om vi borde göra oss av med grejer? Skänka eller sälja hmm hmm det kanske känns mindre onödigt för någon annan?

Manzuri sa...

Ja, här tycker vi att ett hederligt diskställ funkar lika bra, men så vi ju inte ens testat flaskställ vilket ju är en förutsättning för att kunna bli beroende.... :-)
Just när det gäller barngrejer tycker jag att vi är bra på att downsize:a. Inga gåstolar och underliga barnmanicker här inte! Men jag håller med ovanstående skribent, nässugen är underbar.... :-D

Lotta sa...

En av mina mesta oop:n är en jorgubbssnoppare. Förfärligt onödig, men fantastiskt bra. När jag sitter med 30 liter jordgubbar framför mig är jag jätteglad att jag har den.