torsdag 16 april 2009

Flytt, flytt, flyttar aldrig igen!

Sitter i skräddarställning på ett golv med tangentbordet i knät. Dataskärmen står provisoriskt uppställd på en pall. Skrivställningen är sannolikt inte godkänd av arbetsmiljönämnden (finns den?), men vi reder oss. Ett tag. Tills benen somnat...

Jag är äntligen åter online med omvärlden och bloggsfären, och minsann - det har varit intressant att inte kunna surfa runt på nätet som en av de dagliga rutinerna. Jag har tänkt mycket på aktiviteten hos mina bloggfavoriter, funderat över egna inlägg att skriva när linje till sajber var återupprättad och uppriktigt saknat att inte kunna blogga samt blogga runt.

Flytten är avklarad så till vida att vårt bohag transporterats från ett ställe till ett annat. Nu väntar några månader med basrenovering av exempelvis badrum och barnrum. Lådor som packades har delvis packats upp. Men master bedroom ser ut som ett testområde för missiler och lär så göra ett tag framöver. Lustigt att man som vuxen (och som förälder) väljer att ordna sin egen oas sist. Att barnens rum, TV:n rum och kastrullernas rum har högre prioritet. Jag menar det är ju vare sig barnen, TV:n eller kastrullerna som behöver vila efter midnatt då ännu en lång dags rörighet når sitt slut.

Ja ja. Tojjan är tillbaka. Hoppas att några trogna läsare finns kvar där ute. På återskrivande, mina ben sover...

11 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej!
Välkommen tillbaka. Fniss, måste småskratta om det där med flytt jag har flyttat ett antal gånger och varje gång nä huga, så jobbigt det är men har glömt till nästa gång. Sista årens flytt har jag varit ensam som flyttat så jag har kunnat ta det lugnt med uppackningen. Nu har jag varit fast här sedan 2001 så nu skall det inte bli fler flytt får jag hoppas nästa blir till kyrkog.
Hmm.
Kram
Birgitta, Carolas mamma

Carita Liljendahl sa...

Bloggsvar: - Klart att han höll sig undan då ni flyttade. Hans muskler hade kanske kommit väl till pass bland lådorna men han är inte riktigt lagd för sånt stök :-)
Jasså! Det är hos DIG han varit då han inte varit här. Han försvann nämligen för ett tag. Så att jag kände att han inte var borta men att han inte var HÄR heller.
Där ser du din rackare. Du är ju den där tjejen med det lockiga, mörka håret. Han kommer att anförtro en massa åt dig.
Egentligen kommer han att börja babbla en massa... och så vill han kramas.

-----
Det där med flytt, flytt, flytt känner jag igen. ALDRIG mer sa jag också. Har flyttat 18 gånger och ibland drömmer jag om hur jag packar väskor, lådor... och hittar mer och mer på hyllor, i skåp etc. Det tar aldrig slut det jag ska tömma.
Måste nog gå till en terapeut :-)

litentanta sa...

Usch o fy för att flytta, rent fysiskt alltså... men rent annars, underbart!

Hoppas att det går bra även de sista stapplande stegen "i mål"!

Kramen på sig!

oumberligating sa...

Hallå Tojjan! Oumberlige Peter här! Nackdelen med att sin egen "bloggsosfär" ökar är att det blir svårt att hinna med alla nya och gamla vänner, blir mycket att läsa. Men jag vill inte missa någonting i allafall inte på din läsvärda blogg så nu har jag äntligen läst ikapp!
Flytta är min skräck, vi har nu haft samma boende i 20 år exakt, bävar för den dag vi flyttar, men den kommer nog snart, "Lilla Frun" behöver mer handikappanpassat boende!
Ha nu en fin fredag och en skön helg på alla sett!
Kram från Peter!

PisanTösen sa...

Välkommen tillbaka! Har missat dina små tankar om ditten och datten... Det verkar som att flytten har gått bra, även om det tar lite tid innan man kommer i ordning. Kommer man nån gång i ordning?! Hela tiden tycker jag det är nåt man vill ändra på...

Själv njuter jag av våren, tycker du ska göra detsamma!

Unknown sa...

Kul att du är tillbaka!!

Jag hoppas dock inte att det var sista gången ni flyttar, nästa gång kanske det blir något eget? Oroa dig inte, nästa gång kommer jag flera gånger och hjälper dig packa alla pinaler...Bara roligt att få tid med dig:)

Ha en go helg, pussa killarna från mig, kram kram pia

huvudbrydd sa...

Välkommen tillbaka! Jag finns kvar som läsare, har skrivit lite mindre dock.

ullrika sa...

trogen, jo! utan tid, också ja. kanske bästast att fixa inflyttningsfesten medan stöket är kvar.. lär ju inte bli roligare att städa efteråt :)

grattis till färdigflytt såklart! foton kanske?

Tojjan sa...

Vad rara ni är som finns kvar! Värmer flytthjärtat! Återkommer från fast anslutning inom kort, häng gärna kvar.

Kramar och tack för alla kommentarer, ni regerar!

//Tojjan

Lotta sa...

Jodå, vi finns kvar. Gott att ha dig tillbaks igen. Hoppas du får iordning på din egen oas snart så du får en chans att vila - för när behöver man det bäst om inte i flyttkaoset.

Ser fram emot dina blogginlägg igen.

ullrika sa...

koms tillbaks!!