torsdag 15 april 2010

Jag: en sengångare!

Vet inte vad det är som händer. Upplever en trötthet just nu som inte går att sova bort. På jobbet är det full fräs som alltid, men hemma djup suck. Jag känner som junioren i boet säger: "orka" och fortsätter göra absolut ingenting. I mitt fall, i min tid just nu, är absolut ingenting mycket nätsurfande. Jag hittar allt från spännande butiker till fiffiga hemsidor. Det mesta är mer intressant och tilltalande just nu än mycket av sådant jag borde, skulle och måste.

Är det vårtrötthet? Vi har temperatur mot de 20 i solen nästan varje dag. Är det maten? Snabba E-nummers sockerinnehåll tar ut sin rätt. Jag håller inte på att rasa ihop, om nu någon (orkar) undra, men trött är jag. Så trött att det svider i skinnet. Aj, aj och svid.

Någon sa "det är åldern", en annan att "det är övergående" och en tredje att "go with the flow". Vilken tur då att dagens ålder är övergående och att jag inte kan verka mot tidens rand. Bara följa med. Men erkänn (som junioren i boet säger) att det är otippat att känna otippade saker i en tid då naturen får liv igen och då ljuset som når vår hud omvandlas till energi i kroppen. Kanske ska jag erkänna att det är vårkänslor och inte (vår)trötthet jag upplever. Isåfall tippar jag på att min trötthet är övergående och tippar på en rejält energifylld framtid.

2 kommentarer:

Catta sa...

Du är bara trött för att du har fått se den lokala föreställningen av Idioten. Jag skrattar fortfarande för den föreställningen är så idiotisk att den blir komisk.

Ska du se den igen?
Kram från Catta

litentanta sa...

Hehe, du har ju redan fått ditt svar ser jag men ändå, tantan från norr måste bara få hålla med... Det är liksom tröttsamt med vår, hela jag är precis som det där "orka" ;-)

Jag tänker såhär, NÄR snöhögen utanför mitt vardagsrum har tinat så det inte ser ut som midvintertid, DÅ ska jag bli piggare, men inte förräns då. Tills dess ska min sletna skalle och kropp få lida, jag menar vad är alternativet? Jag ska inte vara trött? Allt går inte att bestämma bort :-(

Kram från tantan i norr!