fredag 12 mars 2010

Fredagsreflektion, nr 10

Vem uppfann hostan? Finns det någon person som kan ta på sig ansvaret dit jag kan skicka mina klagomål kring denna företeelse? Jag menar, det är helt OK att då och då hosta till lite. Men att hosta sönder strupe, hals och svalg. Att ha träningsvärk långt ner i torso för att hostan attackerar som värsta T-rex. Nej tack. Passar på det. Nu är jag mitt i (host-host-host) en personlig mardröm (i-landsreferens på mardröm, I know) och tycker så ömmande synd om mig själv.



Nattetid är jag förpassad till soffan efter familjeråd tidigare i veckan där medlemmarna i boet röstade ut mig från sovavdelningarna. Vaddå Robinson minus tropisk värme och anemonblått hav! Jag hann inte ens ana en pakt innan jag var borträknad och ute ur rummen med de ljuvliga DUX-sängarna. Lipar lite!


Jag har bestämt mig för att vara tolerant och demokratisk mot alla baskelusker i ett dygn till. Därefter är det förklarat krig mot virus, luftrörsinfektioner och humörsänkande tillstånd.


God helg på er, och må ni vara och förbli friska och utan (host-host) krämper!

5 kommentarer:

Unknown sa...

*ler* Underbara svägerska va du har ett härligt sätt att förmedla dina tankar på! Ja det blir en evig ond cirkel i det där hostandet...Jag minns med fasa när jag kom in i det snurret, 3 veckor av överkroppsurlakning. Revbenen hade nog önskat att dom alla blev urtagna redan på Adams tid;)

Krya på dig och hälsa soffan!!
Känner att jag måste sluta mig till din sida av pakten av ren tycka synd om dig anda.

Kram kram från tokan från fyran

Anonym sa...

Jag säger bara en sak: sluta röka!
Omedelbums.Och det är inte alls synd om dig heller!Hoppas soffan är riktigt hård och obekväm och gärna lite för kort också....och att armstödet verkligen ger dig nackspärr varje morgon. Ett stalltips:lägg dig på cigarrettpaketet så de blir platta, söndersmulade och obrukbara så går det lätt att sluta, jag lovar. "En som vet"

Tojjan... sa...

@ Anonym: Inte många rätt där inte. Varken vad gäller soffa, rökning eller platta paket. Men jag fattar poängen! Om det hade varit för x antal veckor sedan...

//Kram <3

ullrika sa...

men hörrudu. man ska inte hosta sådär länge inte! det är inte bra för nån, varken för soffa, lungor eller familjesammanhållning. finns prima hostmedusin från doktorn. boka tid på vårdcentral bums om du inte redan fixat. bums!

krams!

ps. jag har hållit tummar lite då och då. hoppas det gör nån nytta :)

Birgitta sa...

Stackars dej med så långvarig host.
Jag fick hosta men konstigt nog varade den bara en natt men desto intensivare, blev till att urpa upp i toa. Som tur är har jag inte så lätt bli förkyld men känns eftersom jag har astma, blir liksom lite tyngre med hostan. Krya på dig nu. Våren kommer.
Kram
Birgitta, Carolas mamma