tisdag 14 september 2010

Kalastrend: Innovativa bjudningar!

Umgängeskretsen, flertalet födda 1970, har levererat en av årets bästa innovationer. Istället för att få galna fyrtioårspresenter i form av en obegriplig skulptur i glas, ett set tallrikar som aldrig kommer att ätas på eller en ljusstake i fejkat silver, betalar vi in en mindre summa till kalaset. Vi får mat, dryck, lajvband och polerat golv - de får mätta, glada och dansanta gäster utan dödsångest för vad de ger bort.

När jag fyller fyrtio (om si så där 12 år i min fantasi) skulle jag också kunna tänka mig en sådan innovativ festgrej. Jag har allt jag vill ha (exklusive trasiga ledband i fötterna, inklusive ett antal kilon för mycket på fel ställe) och vill hellre kunna tacka ärligt för firandet, än att med dåligt samvete knasa över att den där skulpturen måste stå framme om ifall att de som gav den kommer på oväntat besök.

I skymningen, god afton!

2 kommentarer:

ullrika sa...

ryktet säger att det inte är fullt så många år som tolv bort inte... ;D

faktiskt var det första kalaset av sån här sort som jag själv blev bjuden på en som var född på 80-talet. fast det var iofs hans flickvän som bjöd, hemligt, och hon är född -76!

Cacca sa...

På den tiden de (lögnhalsarna)påstod att jag fyllde 40 så deklarerade jag mycket tydligt att jag inte ville ha saker som behövde dammas eller diskas. Det var ett mycket smart drag faktiskt.