lördag 14 augusti 2010

Äntligen vardag!

Om 48 timmar har livet stabiliserat sig och semester anno 2010 är över. Det känns helt okej, jag har blivit en dekadent högborg i sommar och inte gjort ett enda måste. Det har varit skönt, fast det injobbande vuxenansvaret har varit konstant närvarande och spökat när ännu en drink med färgglatt paraply tömts. Kanske förstår någon sjuttiotalist vad jag menar? Herregud, vi håller ju på att bli gamla och sommaren som passerade var på något underligt vis en flashback. Är nästa stora partysommar 2020 då vi blir 50 år?

Nåja. Nu är det vardag och med det hämta - lämna på förskola, rätta prov och bedömma insatser, veckohandla, tvätta färgade kkläder var för sig och fredgasmys! Hm. Inte helt fel. Har beslutat att hösten ska få innehålla en hel del måsten. Däribland den egna hälsan som ska rätas upp, födelsedagen som ska firas och familjen som ska prioriteras.

Tror ni jag får ihop det?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Klart det blir som du har planerat! Tycker också det är skönt när vardagen kommer igång, väntar på att skolan ska börja och jag vet att mina barn längtar efter kompisar och mer innehållsfyllda dagar...

Stor kram och hoppas att vi ligger med i familjeprion:)

Puss Pia

ullrika sa...

det kommer gå ihop sig bästaste bra tror jag. sådetså! sunda prioriteringar har du iaf, det är det viktigaste? väl?!

krams!!

ps. nytt utseende här va? eller är det så länge sen jag var här att det är nåt gammalt jag missat?